Arama:

Blog

Ana Sayfa > Bülten  > FLO Mağazacılık’dan DEV SATIN ALMA

2015 yılını yüzde 34 düzeyinde rekor büyüme ile kapatan ve 2016 yılı için “Yurtdışında agresif büyüme” hedefi koyan FLO Mağazacılık, Avrupa’nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup’u, yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi capiton AG ile birlikte satın aldı.
380’i Almanya’da olmak üzere 6 ülkede toplam 505 Reno mağazası olan HR Grup, yıllık 25 milyon çift ayakkabı satışı ve yaklaşık 550 milyon Euro ciro büyüklüğüne sahip.

FLO Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan “FLO mağazacılık ve HR Grup olarak toplamda “35 milyon Türkiye, 25 milyon Avrupa’da olmak üzere senede 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı ile 3.5 milyar TL’lik ciro büyüklüğü ve 1000 mağaza sayısına ulaşıyoruz”

HR Grup’un satışını yaptığı 25 milyon çiftlik ayakkabının, üç yıl içerisinde, 10 milyon çiftinin Türkiye’de üretilmesini hedefliyoruz. Hedefimiz 200 milyon Euro ihracat” dedi.

2012 yılında Lumberjack markasını satın alarak Avrupa marka pazarına güçlü bir giriş yapan FLO Mağazacılık, HR Grup satın almasıyla birlikte ayakkabı perakende sektöründe de Avrupa’nın önde gelen oyuncularından biri oldu. ‘2023 Dünya markası’ vizyonuyla satın almalar gerçekleştiren FLO Mağazacılık, bünyesindeki Kinetix, Lumberjack ve Polaris gibi güçlü ayakkabı markalarını da Avrupa pazarına açmış oldu.
Satın alma ile ilgili açıklama yapan FLO Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, perakende sektöründe son yılların en büyük satın almasını gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyduklarını söyledi.

FLO Mağazacılık, Türkiye’nin 2023 vizyonu doğrultusunda Türkiye’den global markalar çıkarma hedefine paralel adımlar attığına dikkat çeken FLO Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan şu açıklamayı yaptı:

“Biz grup olarak istikrar ve büyümeye her zaman inanıyoruz. Göstergeler ne olursa olsun, önce ülkemize sonra da kendimize güveniyoruz ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Lumberjack’i satın almamızın ardından perakende alanında bizi güçlendirecek bir satın alma yapmayı tercih ettik. Bu satın alma ile kendi markalarımızı Avrupa pazarında geniş bir platforma çıkartmış olacağız. Lumberjack ile marka yönetimi yaparken Reno ile de perakende yönetiminde Avrupa’da söz sahibi olacağız.

Gerek üretim, gerek yeni ürün geliştirme gerekse satış ve pazarlama konusunda sahip olduğumuz know-how ve deneyimi dünya pazarlarına da başarıyla taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu gücümüzle biz stratejik ortak konumundayız. Köklü bir geçmişe sahip olan HR Grup; capiton AG gibi güçlü bir ortağın yaratacağı sinerji, FLO Mağazacılık’ın yarım asrı aşan deneyimi, yüksek enerjisi ve tutkusu ile büyük bir atılım sürecine girecek.

Yakın coğrafyamızda Flo, Avrupa’da ise Reno ile büyüyeceğiz. Bu büyüme, Türkiye’de ayakkabı yan sanayisine de yansıyacak ve ayakkabı sektöründe üretim ve istihdam artacak. capiton AG ile kurduğumuz ortaklığın hedefi Avrupa’da perakende sektöründe fırsatları değerlendirmek. Bu sektörün Avrupa’daki iddialı ve önde gelen gruplarından birisi olmak. Bu doğrultuda satın almalarımız ve Avrupa pazarına dönük aksiyonlarımız önümüzdeki dönemde de devam edecektir.”

Üretim, ihracat ve istihdama doping etkisi

Mehmet Ziylan, satın alma sonrasında FLO Mağazacılık ve HR Grubu olarak toplamda yaklaşık bin mağazaya ulaşacaklarına da dikkat çekti. ” 35 milyon Türkiye 25 milyon Avrupa’da olmak üzere senede 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı ile 3.5 milyar TL’lik ciro hedefliyoruz” diye konuşan FLO Mağazacılık, Reno’nun satışını yapacağı 25 milyon çift ayakkabının 3 yıl içinde, 10 milyon çiftinin Türkiye’de üretileceğini ve bunun da Türkiye ihracatına büyük katkı sağlayacağına dikkat çekti. Mehmet Ziylan, “200 milyon Euro ihracat hedefliyoruz. Dolayısıyla, Türkiye’de ayakkabı üreticileri, ayakkabı yan sanayi; istihdam ve üretim gücü anlamında da büyük bir ilerleme sağlayacak” dedi.